Municipals.cat

Prometre transport públic gratuït per guanyar les eleccions?

per Municipals.cat, 18 de maig de 2019 a les 07:20 |
Prometre transport públic gratuït és la garantia per guanyar unes eleccions? Ho podrà comprovar Josep Fèlix Ballesteros, l'alcalde socialista de Tarragona. Fa uns mesos va anunciar que –si guanyava- la ciutat seria la primera de Catalunya on els ciutadans no haurien de pagar el transport. Això sí, no seria realitat fins al 2022.

Tallinn és la primera ciutat de la Unió Europea amb el transport públic gratuït. Luxemburg ho aplicarà al conjunt de país a partir de l'1 de març del 2020 i París també ho està estudiant. Tarragona, després de situar-se al mapa (o no) amb els Jocs dels Mediterrani-, es vol afegir a l'onada.

L'alcalde Josep Fèlix Ballesteros assegura que ho aplicarà el 2022 si és reelegit. De moment, i coincidint amb les eleccions, s'ha aplicat una bonificació del 25%. La mesura, per cert, no compta amb el suport de la resta de partits polítics ni de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic.

A Olot, per la seva banda, qui demana transport públic gratuït temporalment és ERC (mentre no es redissenya la xarxa). A Sabadell, en canvi, el ple va aprovar aplicar a partir d'aquest mes de maig la gratuïtat als acompanyants de persones amb discapacitat. Es calcula que la mesura podrà beneficiar unes 1.500 persones.

A la capital catalana, qui més qui menys proposa mesures per promocionar el transport públic (i guanyar quatre vots). Jaume Collboni (PSC) primer va proposar la gratuïtat els dies amb alta contaminació i després per als 25.000 aturats de llarga durada. Colau reclama rebaixar la T-Mes de 54 a 40 euros, Maragall exigeix l'aplicació immediata de la T-Mobilitat (que al Govern depèn de JxCat) i Artadi demana que “torni la natura per trencar amb l'herència socialista que ha deixat una ciutat grisa i contaminada”. Qui en dona més?